Leefstijlcoaching

Voeding

Het succes van een leefstijlprogramma hangt er vaak vanaf of je je eetgewoonten permanent kan veranderen. Daarom vraag ik je meestal om gedurende één week een eetdagboek bij te houden. 

Op basis van je bestaande eetgewoonten maken we samen een voedingsschema dat én gezond is én bij je voorkeuren past. 

Je moet je nieuwe eetgewoonten een leven lang kunnen volhouden. Daarom houd ik ruimte voor dingen die je lekker vindt, al zijn ze mogelijk niet altijd “uit het boekje”.

Beweging

Meer bewegen kan op talloze manieren. Om te beginnen in het dagelijkse leven. Vaker lopen en minder zitten is al een hele “stap”. De trap nemen in plaats van de lift. De fiets pakken in plaats van de auto. Zo kan je al lichamelijk actiever worden zonder er sportkleren voor aan te hoeven trekken.

Als die er wél aan te pas komen, heb ik een groot arsenaal aan trainingsvormen. Mijn uitdaging is sportieve activiteiten te vinden die je aanspreken en die je gaat volhouden.

Ontspanning en slaap

Als je slecht slaapt of vaak gespannen bent, is de kans groot dat je weinig rendement haalt uit plannen om meer te bewegen en gezonder te eten.

Het verstoort de aanmaak van allerlei hormonen. Dit zorgt ervoor dat je vaker zin hebt om te snacken, minder motivatie hebt om lichamelijk actief te zijn en waarschijnlijk ook je humeur in het algemeen bederft.

Daarom onderzoek ik altijd of stress of slaapproblemen voor iemand een belangrijk thema zijn.

Ben je op zoek naar een gezonder leven met meer beweging, verstandige eetgewoonten en tijd voor ontspanning? Of misschien wil je vooral afvallen of fitter worden.

Leefstijlcoaching zou een goede stap voor je kunnen zijn. Samen maken we een plan waarin de afspraken staan die je met jezelf maakt. Die afspraken bevatten aspecten die te maken hebben met voeding en lichaamsbeweging en vaak ook met slaap en ontspanning. 

Haalbare en realistische doelen nastreven is een voorwaarde voor succes. De basis is dat elke verandering er één is voor de rest van je leven. Na elk gesprek krijg je opdrachten mee waar je de komende weken mee aan de slag gaat. Zo doe je onderzoek naar wat voor jou positieve leefstijlveranderingen zijn die je  kan volhouden.

Standaard bestaat een traject uit 6 gesprekken in 3 maanden tijd en een evaluatiegesprek na nog eens 3 maanden. Dat is exclusief een gratis intake waarin we bekijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

Omdat ik nog bezig ben met de post-HBO opleiding bij het geaccrediteerde instituut Academie voor Leefstijl en Gezondheid (AVLEG) werk ik voorlopig met gehalveerde tarieven.

Standaard bestaat een traject uit 6 gesprekken in 3 maanden tijd en een evaluatiegesprek na nog eens 3 maanden. Dat is exclusief een gratis intake waarin we bekijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen en zo ja, wat ons op hoofdlijnen een goede aanpak lijkt.

Omdat ik nog bezig ben met de post-HBO opleiding bij het geaccrediteerde instituut Academie voor Leefstijl en Gezondheid (AVLEG) werk ik voorlopig met gehalveerde tarieven.