Leefstijlcoaching

Ontspanning en slaap

Als je slecht slaapt of vaak gespannen bent, is de kans groot dat je weinig rendement haalt uit plannen om meer te bewegen en gezonder te eten.

Het zorgt ervoor dat je vaker zin hebt om te snacken en minder motivatie hebt om lichamelijk actief te zijn.

Mijn leefstijlcoaching is er op gericht te onderzoeken of dit een “issue” is. Als dat zo is, bekijken we hoe je langer of beter zou kunnen slapen en meer ontspanning in het dagelijkse leven zou kunnen brengen.

Voeding

Een goede voeding wordt in de eerste plaats bepaald door de kwaliteit van je voeding en in de tweede plaats door de kwantiteit ervan.

Deels ben je je vast bewust van dingen die beter kunnen en voor een ander deel mogelijk niet. Daarom neem ik je voedingspatroon uitgebreid onder de loep.

Op basis van onze gezamenlijke bevindingen kies jijzelf welke veranderingen je gaat aanbrengen in je eetgewoonten.

Beweging

Meer bewegen kan op talloze manieren. Om te beginnen in het dagelijkse leven. Vaker lopen en minder zitten is al een mooi begin. De trap nemen in plaats van de lift. De fiets pakken in plaats van de auto. Zo kan je al lichamelijk actiever worden zonder er sportkleren voor aan te hoeven trekken.

De Gezondheidsraad adviseert om daarnaast elke dag een halfuur tot een uur te bewegen. Door bijvoorbeeld te fietsen, te wandelen, hard te lopen of spierversterkende oefeningen te doen. 

Leefstijlcoachtrajecten

Wil je echt eens een serieuze start maken met een gezonder leven met meer beweging, goede voeding en tijd voor ontspanning? Dat lijkt vaak een stuk makkelijker dan het in de praktijk is. Veel mensen hebben hiervoor een flinke steun in de rug nodig. Die steun kan ik je geven met persoonlijke coachingsgesprekken of met een coachingstraject in een kleine groep, beide eventueel in combinatie met personal training. 

Haalbare en realistische doelen nastreven is een voorwaarde voor succes. De basis is dat elke verandering, hoe klein ook, er één is voor de rest van je leven. Na elk gesprek krijg je opdrachten mee waar je de komende weken mee aan de slag gaat. Zo doe je onderzoek naar wat voor jou positieve leefstijlveranderingen zijn die je  kan volhouden.

Coachingstraject met groep van 3 personen

Standaard bestaat een leefstijlcoachtraject bij mij uit 3 tot 6 individuele gesprekken in 1 tot 2 maanden tijd en een evaluatiegesprek na nog eens 1 maand. Daarnaast bied ik trajecten aan waaraan drie personen tegelijkertijd kunnen deelnemen tegen een sterk gereduceerde prijs p.p. (zie hier voor de tarieven). Het zijn korte trajecten van 3 sessies plus een evaluatie. Lees hier meer over mijn werkwijze. Heb je interesse in één van mijn coachingstrajecten? Neem dan eens contact met me op.

Standaard bestaat een leefstijlcoachtraject bij mij uit 3 tot 6 individuele gesprekken in 1 tot 2 maanden tijd en een evaluatiegesprek na nog eens 1 maand. Daarnaast bied ik trajecten aan waaraan drie personen tegelijkertijd kunnen deelnementegen een sterk gereduceerde prijs p.p.  (zie hier voor de tarieven). Het zijn korte trajecten van 3 sessies plus een evaluatie. Lees hier meer over mijn werkwijze. Heb je interesse in één van mijn coachingstrajecten? Neem dan eens contact met me op.

Ziektekostenverzekering

Hoewel ik als bij de beroepsvereniging (BLCN) geregistreerde leefstijlcoach Gecombineerde Leefstijl Interventies (GLIS’s) zou mogen doen, zie ik hier bewust van af. Dat betekent dat mijn leefstijlcoachtrajecten niet gedekt worden door de ziektekostenverzekering. Ik maak deze keuze omdat ik hierdoor niet gebonden ben aan allerlei voorwaarden en administratieve verplichtingen. Daarnaast denk ik dat een leefstijlcoachtraject effectiever is als de groep niet groter is dan maximaal drie deelnemers. Om mijn dienstverlening betaalbaar te houden voor zoveel mogelijk mensen, kun je bij mij een traject volgen van vier gesprekken tegen een aantrekkelijk tarief. Dit is een kort traject voor 3 personen in plaats van 7 tot 10 personen bij de meeste GLI-trajecten.