Personal training

Trainen op een manier die bij je past

Het is belangrijk dat je het sporten op de lange termijn gaat volhouden. Dus bepalen we samen hoe je trainingsprogramma eruit gaat zien. Natuurlijk met gebruikmaking van mijn kennis en expertise. En vooral ook op basis van je eigen voorkeuren. 

In de buitenlucht of binnen

Personal training in de buitenlucht is de nieuwe standaard in deze tijden van de pandemie. Ik geef trainingen in de buitenlucht in en rond Utrecht, De Bilt en Huizen. Wil je toch liever in een studio trainen? Of online training aan huis?  Er zijn veel mogelijkheden. 

Welk trainingsdoel dan ook

Wil je fitter worden? Of afvallen? Of  wat gespierder worden? Misschien wil je wel sportspecifiek trainen. Bijvoorbeeld om een 10 km in een bepaalde tijd te kunnen lopen. Zo zijn er heel veel mogelijke trainingsdoelen. Samen bepalen we je trainingsdoel(en) en maken ze zo concreet en meetbaar mogelijk. 

Beweeg!

Lichamelijk actief blijven is belangrijk, zeker als je een jaartje ouder wordt. Al vanaf het dertigste levensjaar neemt de spiermassa gemiddeld met ongeveer 1% per jaar af*.

Dit kan omgekeerd worden door je spieren en botten regelmatig te belasten. Dat hoeft niet persé door zware krachttraining te doen. Het kan op heel veel verschillende manieren.  

Ik ben NASM Personal trainer en daarnaast NASM Senior Fitness Specialist. Hiermee ben gespecialiseerd in de wat oudere leeftijdsgroepen, hoewel iedereen, van alle leeftijden, bij mij van harte welkom is. NASM is de nummer één opleiding voor personal trainers in de USA. Mijn trainingen zijn divers en écht op maat gemaakt voor de persoon die ik voor me heb. Ik richt me behalve op personal training van veertigplussers ook op personal training van mensen met overgewicht en van diabetespatiënten.

* Lees hier het artikel Houd je spieren op peil op Gezondheidsnet.

Maak het leuk

Samen bepalen we hoe je trainingsschema eruit gaat zien. Natuurlijk met gebruikmaking van mijn kennis en expertise. En vooral ook van welke trainingsvormen je zelf leuk vindt. Ik streef ernaar een mix te maken van krachttraining, balanstraining, bewegelijkheidstraining (snelheid, wendbaarheid, sprongkracht) en cardiovasculaire (conditie) training. Waar de accenten komen te liggen, hangt af van je voorkeuren en van je doelen.

Misschien zijn spierversterkende oefeningen niet “jouw ding”. Ook met hardlopen, fietsen en cardiovasculaire (conditionele) circuitvormen train en versterk je je spieren en botten. Ik gebruik als personal trainer een gefaseerde opbouw waarin je diverse trainingsfasen doorloopt. Lees hier meer over mijn personal trainingen in de omgeving van Utrecht.

Leefstijlcoaching

Personal training kan nóg meer effect hebben als je het combineert met leefstijlcoaching. Want trainen en bewegen vormen maar één van de drie lagen in mijn gezondheidspiramide. Leer er hier meer over.

Meld je aan met een groep

Personal training is best duur. Bij mij kan je je ook met een groep van 2 tot 8 personen aanmelden. Dat vind je misschien leuker en je kan dan de kosten delen. Ik maak dan geen persoonlijk trainingsplan, maar zorg wel voor verrassende trainingen met veel variatie.