Personal training

Trainen op een manier die bij je past

Het is belangrijk dat je het sporten op de lange termijn gaat volhouden. Dus bepalen we samen hoe je trainingsprogramma eruit gaat zien. Natuurlijk met gebruikmaking van mijn kennis en expertise. En vooral ook op basis van je eigen voorkeuren. 

In de buitenlucht of thuis online

Personal training in de buitenlucht is de nieuwe standaard in deze tijden van de pandemie. Ik geef trainingen bij het gemeentehuis in Bilthoven, maar andere locaties zijn ook mogelijk. Online training aan huis? Liever hardlopen door de natuur? Ik ben hardlooptrainer en Nederlands kampioen op de 200 meter in mijn leeftijdscategorie. Hardlopers die aanvullende trainingen willen doen zijn bij mij aan het juiste adres.

Welk trainingsdoel dan ook

Wil je fitter worden? Of afvallen? Of  wat gespierder worden? Misschien wil je wel sportspecifiek trainen. Bijvoorbeeld om een 10 km in een bepaalde tijd te kunnen lopen. Zo zijn er heel veel mogelijke trainingsdoelen. Samen bepalen we je trainingsdoel(en) en maken ze zo concreet en meetbaar mogelijk. 

Lichamelijk actief blijven is belangrijk, zeker als je een jaartje ouder wordt. Al vanaf het dertigste levensjaar neemt de spiermassa gemiddeld met ongeveer 1% per jaar af*.

Dit proces kan omgekeerd worden door je spieren en botten regelmatig te belasten. Dat hoeft niet persé door 5 keer in de week zware krachttraining te doen. Het kan op heel veel verschillende manieren.  Mijn personal trainingen zijn  erop gericht dat je zo veel mogelijk plezier in het trainen hebt. Want niets is belangrijker dan dat je de trainingen op de lange termijn gaat volhouden. 

Dus bepalen we samen hoe je trainingsschema eruit gaat zien. Natuurlijk met gebruikmaking van mijn kennis en expertise. En van je eigen voorkeuren. Ik streef ernaar een mix te maken van krachttraining, balanstraining, snelheids- en bewegelijkheidstraining en cardiovasculaire (conditie) training. Waar de accenten komen te liggen, hangt af van wat jij leuk vindt.

Misschien zijn spierversterkende oefeningen niet “jouw ding”. Ook met hardlopen, fietsen en cardiovasculaire (conditionele) circuitvormen train en versterk je je spieren en botten. Ik gebruik als personal trainer altijd een gefaseerde opbouw waarin je diverse trainingsfasen doorloopt. Daarnaast adviseer ik je op het gebied van voeding.

* Lees hier het artikel Houd je spieren op peil op Gezondheidsnet.

Personal training

Dus bepalen we samen hoe je trainingsschema eruit gaat zien. Natuurlijk met gebruikmaking van mijn kennis en expertise. En van je eigen voorkeuren. Ik streef ernaar een mix te maken van krachttraining, balanstraining, snelheid- en bewegelijkheidstraining en cardiovasculaire (conditie) training. Waar de accenten komen te liggen, hangt af van wat jij leuk vindt.

Personal training is best duur. Met z’n tweeën trainen kan bij mij ook. Dat vind je misschien leuker en je kan dan de kosten delen. Ik maak dan geen persoonlijk trainingsplan, maar eentje voor “de groep” van twee personen.

* Lees hier het artikel Houd je spieren op peil op Gezondheidsnet.